Apa yang anda akan buat bila anda jumpa wanita yang anda minat? Anda tegur dia? Mintak nombor telefon dia? Jika wanita itu kawan anda, apa yang anda akan lakukan? Semua persoalan ini pasti akan terjawab apabila anda mulakan langkah pertama. Tapi kalau anda luahkan perasaan anda pada seseorang pun secara terus tanpa menjangkakan yang wanita itu akan memberi feedback positif pun tak boleh juga kan? Jangan terlalu berterus terang menunjukkan yang anda suka terhadap seseorang. Ini antara perkara yang akan terjadi jika seseorang itu tidak suka pada anda.

 

1)      Friendzone

Hati-hati dengan panggilan Bro, dan sis. Jika mereka memanggil anda dengan panggilan ini, bermakna mereka sedang ‘friendzone’ kan anda! Jadi, jika wanita menggunakan perkataan ini, dia tidak mempunyai perasaan terhadap anda.

 

2)      Akan elak perbualan berkenaan pasangan

 

Kalau anda bercita-cita ingin meluahkan perasaan anda terhadap wanita, tak kiralah di kedai mamak ke, booking restoran dan tabur bunga atas lantai agar kelihatan romantik ke, tak kesah lah. Namun jika mereka tidak mahu berbual mengenai perkara ini, elak pandangan mata dengan anda, maka tiba masanya untuk anda faham yang dia tidak mempunyai perasaan yang sama dengan anda.

 

3)      Bluetick kan anda

Ini perkara biasa yang sering anda lihat dan dapat tak kira lelaki terhadap wanita atau sebaliknya. Salah satu perkara mudah yang bakal anda lihat jika wanita itu tak punya minat terhadap anda adalah bila anda mesej dia, wanita itu akan mengambil masa yang lama untuk balas. Kadang kala, esok baru dia reply. Anda akan sering mendapat bluetick pada aplikasi whatapp anda tu. Ini kerana jika mereka tidak mempunyai minat terhadap anda, maka mereka tidak akan teruja untuk membalas mesej anda.

 

4)      Ajak sekampung

Macam mana ajak sekampung ni. Satu fakta menarik jika wanita itu mempunyai perasaan terhadap anda adalah, jika anda mengajaknya keluar makan, atau menonton wayang, dia akan setuju dan anda akan keluar berdua dengannya. Namun, jika dia ajak rakan-rakannya sekali menonton wayang dengan anda, maka anda sudah nampak kejujuran dalam tingkah laku si dia bahawa wanita itu tidak mempunyai perasaan yang sama dengan anda. Jadi, move on lah!

 

5)      Berani kenalkan anda pada wanita lain

Jangan salah sangka, si dia bukan kenalkan anda dengan wanita lain kerana si dia nak cemburukan anda. Ini terjadi kerana dia tidak mahu anda terus berusaha untuk dapatkan dia. Jadi, dia menggunakan cara ini untuk elakkan diri dari anda. Hati-hati jika dia menggunakan temannya yang lain dalam perbualan anda dengannya. Ini bermakna she’s not that into you!

Tinggalkan Komen

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Dikendali Oleh Astro Group

error: