Sempena hari ibu yang bakal menjelang tak lama lagi, kami list kan pada anda, barang-barang yang sesuai untuk anda hadiahkan kepada mereka selain daripada duit.

 

 

  • Minyak wangi

Tak kiralah ibu anda seorang yang bekerjaya ataupun suri rumah sepenuh masa, jika mereka diberi minyak wangi pasti mereka akan suka. Kebanyakkan ibu tidak mahu menggunakan duit untuk barang-barang bukan keperluan, sesekali anda manjakan dia dengan membeli minyak wangi pasti akan membuat ibu anda rasa senang.

 

 

  • Belanja makan

Kadang-kadang seorang ibu ni mereka tidak gemar jika anda membeli mereka pakaian atau peralatan, namun mereka gembira jika anda ringankan beban mereka dengan membawa ibu anda keluar makan malam. Setidak-tidaknya tak ada lah mereka pening kepala nak masak apa malam ni kan?

 

IKLAN

 

  • Barang Dapur

Barang dapur di sini bukan kelengkapan harian, namun lebih kepada peralatan seperti periuk nasi, oven, pisau dan kuali. Anda tengok saja betapa terujanya mereka apabila menonton Go Shop atau Wow Shop. itu bermaksud mereka menyimpan perasan untuk membeli barang tersebut, namun tidak mampu kerana bagi mereka, apa yang ada di dapur masih elok untuk dipakai.

 

 

  • Telekung

Memang menjadi kebiasaan para ibu akan ke surau dan masjid untuk menunaikan solat Maghrib dan Isyak setiap hari. Telekung merupakan seberangkat solat yang suci sifatnya. Jika telekung ibu anda sudah lusuh, dan tidak selesa untuk dipakai, kami nasihatkan anda ambil peluang hari ibu ini sebagai langkah untuk anda membeli salinan yang baru dan hadiahkan kepada mereka. Pasti mata ibu anda berkaca kerana terharu dengan anda.

IKLAN

 

 

  • Tupperware

Pernah alami masa zaman kecil-kecil dahulu, dimana anda terhilangkan tupperware mak? Apa yang anda dapat? Herdikkan bukan? Ibu sangat sensitif dengan tupperware mereka. Mereka terlalu taksub dengan tupperware ni sampai akan wujudnya parti tupperware di kawasan perumahan. Cuba anda hadiahkan mereka bekas-bekas ini, kami pasti, ibu anda akan timang anda seolah-olah anda masih anak kecil.

 

  • Spa

IKLAN

Kalau anda ada bajet lebih sikit apa kata anda bawak ibu anda ke Spa. Perempuan suka kalau badannya di belai dan dimanja. Anda yang lelaki tu tak perlu pun join Spa, cuma bagi 2 jam untuk ibu anda rasa segar dan tenang sepanjang Spa mengendalikannya.

 

 

  • Kupon

Untuk anda yang kurang bajet nya apa kata kalau anda beri 5 kupun untuk ibu anda. Jarang anak lelaki bantu ibu di rumah kan? Kalau ada pun pasti mereka seorang anak mithali. Namun dalam kesibukan anak-anak hari ini tidak mengizinkan anda membantu ibu di rumah. DIY ini boleh dilakukan di rumah dan tak perlu gunakan duit pun. Anda hanya perlu tulis beberapa list yang ibu anda suka dan beri mereka kupon itu sebagai hadiah. Contoh:

 

  1. Urut badan selama 5 minit
  2. Buang sampah selama seminggu
  3. Peluk ibu selama 5 minit
  4. Basuh pinggan selama seminggu

 

Ingat! Syarat kupon ini boleh dipakai oleh ibu anda bila-bila masa yang mereka mahu, ataupun anda boleh set tarikh luput.

Mungkin hadiah ini tak seberapa, namun ia sudah boleh menggembirakan hati ibu anda.

Selamat mencuba dan Selamat Hari Ibu.