Menggunakan pemberat boleh memberikan hasil yang lebih cepat kepada tubuh badan untuk dibentuk mengikut selera masing-masing. Ini kerana pemberat menggunakan banyak tenaga serta otot, justeru ia sangat membantu kenaikan otot di badan anda.

Dalam erti kata lain, ia memerlukan tenaga dan kekuatan dua kali ganda untuk memastikan rutin ini berjaya.

Namun diingatkan, sebaik sahaja mendapat tubuh yang ideal menerusi latihan bersama pemberat, anda tidak digalakkan untuk meninggalkan latihan.

BACA: Pucuk Ubi Memang Pahit, Namun Terdapat 8 Khasiat Yang Baik Untuk Tubuh Badan Kita!

Ini kerana badan anda boleh ‘jatuh’ dan sukar untuk naik semula nanti. Apa-apa pun, jom layan entri ini untuk ketahui apakah gerakan yang dimaksudkan MASKULIN :

1. Barbell squat

Guna Pemberat Boleh Bantu Naikkan Otot Badan Secara Berganda, Ini 9 Workout Anda Kena Buat

IKLAN

2. Dumbbel lunges

Guna Pemberat Boleh Bantu Naikkan Otot Badan Secara Berganda, Ini 9 Workout Anda Kena Buat

3. Barbell deadlift

Guna Pemberat Boleh Bantu Naikkan Otot Badan Secara Berganda, Ini 9 Workout Anda Kena Buat

4. Seated barbell military press

Guna Pemberat Boleh Bantu Naikkan Otot Badan Secara Berganda, Ini 9 Workout Anda Kena Buat

IKLAN

5. Dips-chest version

Guna Pemberat Boleh Bantu Naikkan Otot Badan Secara Berganda, Ini 9 Workout Anda Kena Buat

6. Close-grip barbell bench press

Guna Pemberat Boleh Bantu Naikkan Otot Badan Secara Berganda, Ini 9 Workout Anda Kena Buat

7. Pullups

Guna Pemberat Boleh Bantu Naikkan Otot Badan Secara Berganda, Ini 9 Workout Anda Kena Buat

IKLAN

8. Barbell bench press medium grip 

Guna Pemberat Boleh Bantu Naikkan Otot Badan Secara Berganda, Ini 9 Workout Anda Kena Buat

BACA: Untuk Naikkan Otot Tubuh Dengan Cepat & Bakar Lemak, Lakukan 3 Jenis Senaman Ini

9. Pushups

Guna Pemberat Boleh Bantu Naikkan Otot Badan Secara Berganda, Ini 9 Workout Anda Kena Buat

Semoga bermanfaat!