Kadang-kala bukan mudah untuk menerima kenyataan bahawa anda perlu bangun dan bersiap untuk ke pejabat di pagi hari. Pasti ramai antara anda yang berharap agar setiap pagi yang anda harungi adalah hari minggu. Boleh tidur lama sikit kan? Sebenarnya ada beberapa cara untuk anda panjangkan sikit tempoh tidur anda pada hari kerja. Dengan syarat, ikut tip ini:

 

 

  • Gosok baju malam sebelum

 

Tak kira lah anda wanita atau lelaki, pastinya memakai baju kemeja merupakan syarat dalam bekerja. Andai kata anda bangun pada pukul 6.30am untuk bersiap-siap pada waktu pagi dengan menggosok baju, masa yang diperuntukkan mestilah 3 minit atau lebih, jadi kalau anda dah gosok baju malam sebelum, anda bolehlah tidur extra 3 minit.

IKLAN

 

 

  • Cari breakfast on the go

 

IKLAN

Jika anda sejenis yang makan sarapan di rumah, apa kata kalau anda makan roti yang sudah tersedia ada, seperti roti coklat ataupun telur rebus yang telah direbut malam sebelum. Senang kan? Pakai baju, terus makan. Sementara air pula, anda boleh ambil susu sejuk atau jus sejuk. Jika anda mengamalkan kesihatan, mungkin anda boleh buat jus malam sebelum? Jimat masa disitu.

 

 

IKLAN
  • Kurangkan masa bersiap

 

Setelah anda pakai baju yang telah sedia digosok malam sebelum, sebelum anda makan sarapan tu, tentu anda bersiap kan? Mengenakan pomade pada rambut, sisih tepi. Sedikit pelembab di muka. Apa kata anda jimatkan masa anda dengan pendekkan rambut, jadi anda tidak perlu mengambil masa yang lama dengan sisih rambut anda dengan kemas. Pelembap muka tu, kalau pakai ketika berhadapan dalam kesesakkan lalu lintas pun tak memberi masalah kut. Paling penting, jimat masa.