Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
KLIK DI SEENI
UNIQLO Lancar Koleksi Musée du Louvre, Intrepetasi Moden Peter Saville
Setiap tahun jenama pakaian asal Jepun, UNIQLO memperkenalkan koleksi kolaborasinya dengan pelbagai jenama serta artis antarabangsa. Menggunakan platform mereka di peringkat global, kolaborasi pelbagai ini memberikan satu nilai istimewa buat penggemar jenamanya.
Hari ini, UNIQLO mengumumkan kolaborasi menerusi seleksi UT (t-shirt UNIQLO) bersama Musée du Louvre. Menurut UNIQLO, koleksi eksklusif ini bakal diperkenalkan pada 8 Februari 2021.
Ia merupakan kerjasama pertama di antara UNIQLO dan juga the Lourve dan dijangka lebih banyak lagi di masa akan datang. Koleksinya memaparkan seleksi t-shirt dengan intrepetasi UT dengan menggunakan karya agung sepertui Mona Lisa. Menariknya ia diperkenalkan berdasarkan teknologi LifeWear dengan keseimbangan gaya hidup dan seni unggul.
Koleksi terbaharu ini dihasilkan oleh artis grafik tekemuka dari Britain, Peter Saville. Beliau menampilkan hasil karya dengan tema ‘Art and Logic’. Antara sentuhan istimewanya ialah menggunakan logik di dalam seni tersembunyi atau ‘golden ration’. Ia merupakan satu formula popular yang digunakan di dalam pelbagai hasil seni agung.
BACA: Jenama Seluar Jean & Denim Berkualiti Dari Jepun, Diiktiraf Terbaik Di Dunia
The Lourve sendiri telah memaparkan lebih 35 ribu hasul seni moden dari pelbagai artis. Antara hasil seni yang turut diabadikan di dalam koleksi UNIQLO adalah Winged Victory of Samothrace dan Venus de Milo yang diintrepetasikan menerusi karya grafik urban.
Untuk koleksi kategori lelaki sebanyak 6 rekaan t-shirt dan 4 rekaan hoodie. Jumlah rekaan sama juga ditawarkan untuk seleksi wanita. Kesemua koleksi ini bakal berada di pasaran pada 8 Februari 2021 menerusi outletnya seluruh negara dan laman sesawang e-dagang rasminya.
Jangan lupa follow IG Maskulin untuk update fesyen terbaru lelaki!
Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
KLIK DI SEENI
Elemen Throwback Jadi Tema Utama Kolaborasi PUMA x Von Dutch
Saban tahun jenama sukan dan gaya hidup terkemuka dunia, PUMA sentiasa menampilkan inovasi serta rekaan terkini. Ia bukan sahaja relevan dengan aplikasi elemen produknya tetapi dengan gaya terkini.
Antara langkah diambil untuk sentiasa mencuri perhatian penggemar fesyen ialah melakukan kolaborasi dengan jenama fesyen berpengaruh.
Sudah banyak kolaborasi yang diketengahkan oleh PUMA yang rata-rata membawa cabang streetweat atau berjinak-jinak dengan jenama high-end. Terbaru, PUMA melakukan kolaborasi bersama jenama fesyen popular, Von Dutch.
Kedua-dua jenama gergasi ini melakukan kolaborasi dengan menampilkan koleksi fesyen dan gaya hidupyang meraikan sentimen throwback. Elemen sporty dibawa PUMA dan juga rekaan ikonik grafik besar oleh Von Ducth melahirkan seleksi produk yang cukup eksklusif.
Sebagai jenama ikon yang terkenal sekitar awal 2000-an, Von Ducth berazam melakukan comeback dengan meletakkan jenama mereka sebaris jenama baharu dan relevan.
LEBIH BERBEZA
Untuk koleksi PUMA x Von Dutch pertembungan elemen rekaan kontemporari dan gaya klasik trend sukan menghasilkan sesuatu yang berbeza daripada apayang pernah dilakukan oleh kedua-dua jenama.
Lebih menarik koleksi ini diinspirasikan daripada ekspresi individu yang ingin mencipta ‘dunia’ sendiri menerusi gaya fesyen dan mengaplikasikannya dalam kehidupan seharian.
Antara seleksi porduk yang diperkenalkan menerusi koleksi ini ialah jaket reversable, crop top, kasut, t-shirt, topi dan juga seluar.
Koleksi PUMA x Von Dutch ini telah mula dilancarkan di Malaysia pada 12 September 2020 di outlet terpilih seluruh negara. Selain itu ia turut ditawarkan menerusi laman sesawang rasmi PUMA, Crossove Online dan juga ZALORA.
Buat anda yang ingin mencari pakaian dan perlatan sukan dari jenama PUMA, boleh lihat tawaran hebat di sini!
Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
KLIK DI SEENI
Lee Zii Jia Kini Wajah Terbaru Kempen Jam Edisi Terhad Terbaru Braun Büffel
Tidak salah jika MASKULIN katakan Lee Zii Jia merupakan antara atlet yang paling popular di negara kita sekarang. Pemain perseorangan badminton negara yang juga Juara All-England 2021 yang kini menduduki ranking pemain ketiga terbaik di dunia menjadi ikon yang cukup berpengaruh terutamanya di kalangan generasi muda.
Terbaru, Lee Zii Jia telah dilantik untuk menjadi wajah bagi kempen terbaru yang dijalankan oleh Braun Büffel, jenama barangan aksesori dan beg terkemuka.
Menerusi kempen baharu dari Braun Büffel’, Lee Zii Jia menjadi wajah bagi meraikan kempen Spirit of Achievement atau Semangat Kecemerlangan. Selain menjadi atlet, Lee Zii Jia diserlahkan sebagai ikon fesyen yang serba elegan.
“Lee Zii Jia mewakili simbol keberanian dan gaya dengan bakat luar biasa dalam bidang sukan badminton. Dia merupakan inspirasi kepada ramai atlet muda.
“Dengan karisma tersendiri dan dahagakan kejayaan, Lee Zii Jia merupakan insan paling tepat mewakili semangat yang dibawa menerusi Spirit of Achievement,” jelas Pengarah Kreatif Braun Büffel, Datin Sri Linda Chen.
Selama empat generasi, Pengarah Kreatif Braun Büffel telah menjadi bukan sahaja simbol fesyen tetapi simbol kepada gaya global yang tidak lekang ditelan zaman. Keluarga Baraun bukan sahaja melakukan transformasi pembuatan barangan kulit Jerman tetapi telah menghidupkan keunggulan kerja tangan sejak penubuhannya pada tahun 1887.
Bersempena ulang tahunnya yang ke-135, Braun Büffel menyemarakkan kempen Spirit of Achievement dengan memperkenalkan koleksi jam edisi terhad dengan tanda pagar #BeBoldWithBraunBuffel.
Koleksi jam LEGACY-135 tampil dengan empat rekaan unik dengan dua jenis pergerakan chronograph dan automatik. Ia dihasilkan menggunakan hasil kerja tangan yang tepat menggunakan 316L stainless steel, Sapphire Crystal anti calar dan Super Luminous.
Ia dilaporkan hanya dikeluarkan sebanyak 135 unit setiap rekaan dengan setiap satunya hadir dengan nombor (contoh “N°1/135”). Secara tidak langsung merupakan ‘homage/ kepada ulang tahun jenamanya.
Jam edisi terhad Braun Büffel ini akan mula dipertontonkan di butik mereka yang terpilih seperti Pavilion KL, The Gardens, 1Utama, Sunway Pyramid, Gurney Plaza (Pulau Pinang) dan Mid Valley Southkey (Johor).
Ia akan dilancarkan pada 4 November 2022 di The Gardens Mall, Kuala Lumpur.
Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
KLIK DI SEENI