Skechers, jenama terkenal dalam teknologi keselesaan kasut, memperkenalkan koleksi baharu Skechers GOwalk Max Cushioning Arch Fit.
Koleksi ini menggabungkan empat teknologi canggih dalam satu rekaan inovatif iaitu Hands Free Slip-ins®, Arch Fit®, Max Cushioning®, dan HYPER ARC™.
Dengan gabungan teknologi ini, Skechers menjanjikan pengalaman berjalan yang lebih selesa, mudah dan menyokong kesihatan kaki.
Kini boleh didapati secara dalam talian dan di kedai konsep Skechers terpilih, koleksi ini menawarkan tujuh rekaan unik dalam dua siri utama yang sesuai untuk lelaki dan wanita.
Tambahan pula, tiga warna daripada siri lelaki telah mendapat Seal of Acceptance daripada Persatuan Perubatan Podiatri Amerika (APMA), menegaskan komitmen Skechers terhadap kesihatan kaki.
Keselesaan Tanpa Sentuhan, Slip-ins GOwalk Max Cushioning Arch Fit
Buat pertama kalinya, Skechers menggabungkan empat inovasi utama untuk memberikan pengalaman berjalan yang luar biasa.
Hands Free Slip-ins®, memudahkan pemakaian tanpa perlu membongkok atau menyentuh kasut.
Arch Fit®, teknologi sokongan podiatri berdasarkan 20 tahun penyelidikan dan lebih 120,000 imbasan kaki.
Ads
Max Cushioning®, memberikan keselesaan ultra-ringan dengan daya lantunan tinggi untuk pemakaian sepanjang hari.
HYPER ARC™, teknologi tapak adaptif untuk langkah yang lebih lancar dan efisien.
Model wanita menampilkan rekaan mono mesh bernafas dengan Heel Pillow™ eksklusif untuk keselesaan yang lebih baik serta insole Arch Fit® yang boleh ditanggalkan untuk sokongan peribadi.
Warna pilihan termasuk Black, Grey, Aqua, Navy, dan Lavender.
Bagi lelaki, rekaan laceless knit upper akan dilancarkan pada Mac 2025, menawarkan keselesaan slip-on dengan gaya yang lebih moden.
Ads
Warna-warna menarik termasuk Taupe, Charcoal, Red, White Black, White Navy, dan Orange.
GOwalk Max Cushioning Arch Fit, Tanpa Slip-ins, Tetap Selesa
Selain model Slip-ins, Skechers turut memperkenalkan model GOwalk Max Cushioning Arch Fit tanpa ciri Hands Free Slip-ins, sesuai untuk mereka yang mengutamakan keselesaan dan sokongan maksimum.
Rekaan vegan lace-up dengan mesh bernafas dan haptic print tahan lasak.
Boleh dicuci dengan mesin untuk mengekalkan kesegaran sepanjang hari.
Midsole ULTRA FLIGHT® yang ultra-ringan dan teknologi Max Cushioning® untuk responsif optimum.
Model ini boleh didapati dalam warna Black Red, Navy, dan White Black serta telah menerima Seal of Acceptance APMA, menjadikannya pilihan terbaik bagi mereka yang mengutamakan kesihatan kaki.
Mulai Mac 2025, ia juga akan tersedia dalam talian di Shopee, Lazada, dan skechers.com.my.
Jangan lepaskan peluang untuk merasai keselesaan luar biasa dengan teknologi inovatif dari Skechers!
Jangan lupa subscribe atau follow YouTube dan TikTok MASKULIN untuk seleksi video menarik seperti di bawah.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Bell & Ross telah melancarkan BR-X1 Military sebuah jam tangan yang bertaraf mewah dengan estetik yang direka buat pejuang pesawat udara dengan bentuk matte khaki ketahanan tinggi titanium (HRT) dan paparan ultra-hijau. Sentiasa satu langkah kehadapan dari segi kemajuan teknikal, terutamanya inovasi, Bell & Ross merupakan jam tangan yang ringan dan memiliki bahan tahan lama untuk hipersonik BR-X1, Titanium Rintangan Tinggi (HRT).
Bahan ini diperoleh dengan penggunaan proses baru yang mana mengubah titanium, menjadikannya lebih keras dan bagus untuk mereka yang gemar dengan aktiviti lasak.
Dengan bentuk sporty, BR-X1 Military mampu menambat hati penggemar koleksi jam tangan yang diserikan dengan perisai penuh pada permukaan jam juga serba canggih. Ia juga dilindungi dengan kerangka yang tahan lasak, menjadikan si pemakai boleh melakukan aktiviti lasak kerana ia mempunyai taya tahan yang kuat.
Pada bahagian atas permukaan jam tangan ini mempunyai bentuk X dimana ia mempunyai DLC hitam (Diamond-Like Salutan karbon), adalah bentuk rasmi Bell & Ross. Tali pada jam tangan yang melingkari pergelangan tangan anda dimuatkan dengan Titanium Rintangan Tinggi (HRT) yang mengagumkan.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Ray-Ban, sebagai jenama cermin mata yang telah lama dikenali di seluruh dunia, sentiasa berinovasi dalam reka bentuk dan gaya cermin mata mereka.
Dengan pelancaran Ray-Ban Reverse, mereka sekali lagi membuktikan bahawa mereka adalah peneraju dalam industri fesyen.
Sejak ditubuhkan pada tahun 1937 ia telah menjadi jenama cermin mata hitam yang bukan sahaja popular tetapi cukup ikonik.
Model seperti Aviator dan Wayfarer terutamanya adalah rekan bentuk yang paling dikenali dan sinonim dengan jenama Ray-Ban sejak dulu sehingga kini. Bak kata orang ia merupakan seleksi cermin mata yang akan sentiasa relevan sepanjang zaman.
Ray-Ban Reverse menampilkan teknologi kanta cekung
Foto-foto ikonik selebriti legenda yang menggayakan Ray-Ban seperti James Dean, Tom Crusie dan juga Leonardo DiCaprio sering dijadikan rujukan fesyen lelaki terunggul.
Walaupun Ray-Ban cukup popular dengan warisannya, namun ia sesekali tidak takut untuk melakukan inovasi baharu.
Jenama ini telah memperkenalkan pelbagai gaya, bahan dan teknologi baharu selama ini, memastikan ia kekal di barisan hadapan dalam aliran fesyen. Keupayaan mereka untuk menyesuaikan diri sambil mengekalkan identiti teras mereka adalah bukti kehebatan reka bentuk mereka.
KEJURUTERAAN HEBAT
Terbaru, Ray-Ban Reverse tampil sebagai inovasi fesyen terbaru. MASKULIN sempat menggunakan sendiri Ray-Ban Aviator Reverse selama beberapa minggu untuk merasai sendiri pengalaman memakainya.
Ray-Ban Aviator Reverse merupakan satu pencapaian luar biasa dalam kejuruteraan lanjutan, bentuk kanta berubah daripada cembung tradisional kepada cekung tanpa perlu mengorbankan ketepatan optik, kuasa astigmatik, prismatik dan penyelesaian yang inovatif.
Ray-Ban Reverse bukan sahaja menawarkan reka bentuk yang unik tetapi juga menggabungkan unsur-unsur klasik yang telah dikenali ramai.
Dengan bingkai yang diterbalikkan, ia memberikan nafas baru kepada gaya cermin mata tradisional dan menonjolkan ciri-ciri moden yang menarik perhatian.
Perkara paling menonjol dan pastinya menarik perhatian sesiapa sahaja apabila melihat cermin mata hitam ini ialah kantanya. Tidak keterlaluan untuk MASKULIN katakan Ray-Ban Reverse telah secara harfiahnya mentakrifkan semula cara kita melihat dunia.
Apa yang benar-benar membezakannya ialah prestasi kejuruteraan yang luar biasa. Peralihan daripada reka bentuk cembung tradisional kepada reka bentuk cekung adalah satu langkah yang sangat berani dan mengejutkan ia sangat membuahkan hasil buat jenama ikonik ini.
Kelengkungan cekung bermain dengan cahaya yang membolehkan pengalaman visual yang lebih tinggi.
KUALITI & KESELESAAN
Dikuasakan oleh rawatan anti-silau oleh EssilorLuxottica, kanta terbalik direka untuk mengurangkan pantulan sebanyak 70% pada panjang gelombang. Oleh itu, memastikan penglihatan anda berada pada potensi penuh tanpa mengira persekitaran.
Apa yang membuat Ray-Ban Reverse begitu istimewa adalah keberanian jenama ini untuk mengambil risiko dan mencabar norma dalam dunia fesyen. Ini mencerminkan semangat generasi muda yang ingin menonjol dan berbeza, sambil tetap mempertahankan kualiti dan keselesaan.
Menurut Ray-Ban ia juga dihasilkan dengan kesedaraan kelestarian alam dengan menggunakan palet bahan alternatif, termasuk kanta nilon berasaskan bio dengan kandungan karbon berasaskan bio 41%, bingkai asetat berasaskan bio dengan kandungan karbon berasaskan bio 67% dan 100% dikitar semula pembungkusan, kad dan kain pembersih.
Dalam konteks fesyen lelaki, Ray-Ban Reverse bukan sahaja menjadi aksesori yang menambahkan gaya, tetapi juga mencerminkan personaliti dan keyakinan pemakainya. Ia sesuai untuk lelaki yang ingin menunjukkan sisi berani dan berbeza mereka, sambil tetap menjaga imej klasik dan elegan.
Kesimpulan bagi MASKULIN, Ray-Ban Aviator Reverse bukan sahaja bertindak sebagai cermin mata, tetapi juga sebuah pernyataan gaya buat seorang lelaki.
Dan keunikannya telah berjaya mendefinisikan semula apa yang bermaksud dengan gaya dalam dunia fesyen lelaki dan pasti akan terus menjadi trend dalam masa yang akan datang.
Gentleman semua dah baca MASKULIN? Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
Di kalangan mereka yang aktif melakukan aktiviti sukan lasak, luncur air, larian mahupun berbasikal pastinya tidak asing lagi dengan jenama kacamata Oakley.
Melakukan aktiviti luaran sememangnya lebih selesa untuk menggunakan kaca mata bagi melindunginya dari sinaran terik cahaya matahari.
Sebagai jenama yang cukup dipercayai memberikan bukan sahaja keselesaan tetapi perlindungan, Oakley sentiasa memperkenalkan inovasi terkini dalam variasi koleksi mereka.
Terbaru, Oakley memperkenalkan Hydra, kaca mata yang bentuknya dinspirasikan dari bentuk Razor Blade hadir dengan semi-rimless dengan lensa berpelindungan.
Lebih menarik lagi, Hydra tampil dengan inspirasi rekaan dan warna yang popular pada era 90-an. Selain itu juga ia turut memberikan ‘homage’ kepada budaya surfing yang cukup subur pada zaman tersebut.
Pengenalan Hydra turut dijayakan dengan kempen yang cukup bersifat kelestarian alam. Kempen ini diketuai oleh peluncur air profesional dan Team Oakley iaitu Ethan Ewing dan Griffin Colapinto. Momen dirakamkan mereka ketika meluncur di Indonesia menyingkap intipati ‘Good Times Only’.
Oakley Hydra hadir dengan reka bentuk yang cukup menarik dengan logo jenamanya di bahagian sisi sebelah atas – rekaan yang popular pada era 90-an. Selain tampil dengan reka bentuk Razor Blade, Hydra juga dilengkapi dengan teknologi Prizm Lens Technology yang memberikan visual warna dan kontras yang memuaskan.
Selain itu, ia juga hadir dengan Unobtainium, ciri kalis gelincir yang terletak di bahagian hidung dan opsyen low-bridge.
“Warisan Oakley di California di sepanjang kemuncak budaya surfing pada era 90-an merupakan sebahagian identiti cukup penting dan merupakan DNA bagi jenama kami.
“Hydra merupakan sebuah indikasi tradisi dan legasi ikonik peluncur yang membelah arus pada dua dekad lalu. Stau tradisi yang kami ingin teruskan,” jelas Timbalan Presiden Rekaan Oakley, Nick Garfias.