Selain wanita, lelaki pun risau jika berdepan dengan masalah jeragat. Apatah lagi jika usia sudah bertambah, makin banyak jeragat muncul di wajah.

Bila kecantikan wajah diabaikan, mulalah pori-pori muka semakin membesar. Jika dibiarkan masalah jeragat dan pori-pori muka ini, boleh menyebabkan jerawat mudah muncul sekali gus merosakkan penampilan.

Bagi mengatasi masalah untuk hilangkan jeragat dan kecilkan pori-pori muka ini, apa kata ikuti perkongsian petua oleh Norain Naim. Menggunakan hanya tiga bahan mudah, jeragat pada wajahnya beransur pulih, begitu juga dengan masalah pori-pori pada muka juga semakin mengecil.

Jom ikuti perkongsiannya. Semoga bermanfaat.

BACA: Lelaki Ini Kongsi Tip & Produk Terbaik Untuk Pudarkan Parut Jerawat, Kulit Kusam & Jeragat!

PETUA HILANGKAN JERAGAT DAN KECILKAN PORI2 MUKA

Dilema mak mak yang dah out of calendar ni kan. Jeragat jerawat kulit kusam pori2 besar memang tak boleh dielakkan. Kadang guna produk pun belum tentu boleh hilangkan lagi2 cuaca sekarang panas kan, kalau kulit wajah terdedah terlalu lama bawah matahari pun boleh menyebabkan jeragat tau.

IKLAN

Ain ada petua mudah hilangkan jeragat sekali gus boleh mengecilkan pori2 muka. Mudah sangat guna 3 bahan je❤️

Bahan bahan

Garam
Ubat gigi mint
Sudu dingin

BACA: 9 Simptom Ini Tanda Produk Kecantikan Yang Anda Pakai Tidak Sesuai Dengan Kulit!

Cara pemakaian

1. Campur 1 sudu teh garam serta 1 sudu teh ubat gigi mint

IKLAN

2. Kacau sampai sekata

3. Sapukan adukan tadi ke bahagian yang ada jeragat

4. Biarkan selama 5 minit

5. Tekan² lembut dengan jari yang bersih. Masa sapu ni hati2 jangan kene mata ye. Mint tu rasa berangin takut pedih mata

IKLAN

6. Basuh muka dengan air hingga bersih

7. Terakhir, tekan² bahagian pori2 terbuka dengan sudu dingin (sudu yang sudah dimasukkan dalam peti ais) bermanfaat menutup pori² kulit.

8. Kulit korang akan rasa lebih lembut serta jeragat berkurangan. Boleh cuba buat 3x seminggu

Semoga bermanfaat ye, tak perlu lagi nak keluarkan kos tinggi untuk hilangkan jeragat dan kecilkan pori2 wajah. Guna bahan2 dapur je

Kalau korang suka Ain izinkan shaaree ye❤️