Petua Mudah Kecutkan Jerawat & Kawal Minyak Bertakung Di Muka Dengan Timun & Kunyit Je!

2967

Bila timbulnya jerawat di muka pasti anda stres dan ingin mencari jalan bagaimana untuk mengecutkan jerawat tanpa meninggalkan kesan parut.

Rasa nak kikis muka sebab kehadiran jerawat akan meninggalkan parut yang menghodohkan penampilan, selain boleh menghilangkan keyakinan diri.

Pasti anda telah mencuba pelbagai produk, namun ada ketikanya produk yang digunakan tidak memberikan hasil memuaskan. Jangan berputus asa kerana ada cara lain yang mungkin berkesan untuk anda cuba.

Menggunakan hanya dua bahan murah iaitu kunyit dan timun, Nauf Safuan berkongsi petua berkesan yang digunakannya untuk mengecutkan jerawat tanpa meninggalkan kesan parut. Jom baca perkongsiannya.

BACA: Lelaki Kongsi Kebaikan & Cara Guna 11 Masker Wajah Untuk Dapatkan Kulit Flawless!

Ni percubaan pertama aku mengunakan kunyit dan timun. Aku share pengalaman aku yea.

Tujuan aku pakai mask ni. Sebenarnya nak kecutkan jerawat kat atas kening ni dan aku campur dengan timun untuk haluskan kulit aku dan kecilkan pori pori. Timun tu juga bertindak untuk mengawal minyak yang bertakung kat muka aku ni. Haha

Perbezaan selepas aku pakai mask kunyit timun ni. Muka nampak lebih fresh. Kulit rasa lembut. Jerawat atas kening dah mula tunjuk kesan nak mengecut.

Kulit aku jenis berminyak. Aku pakai pagi. Alhamdulillah sampai malam kulit aku mantain ja tak berminyak. Sampai malam kulit mantain lembut dan lembab. Mungkin sebab aku buh timun tu. Pori pun nampak lebih halus.

BACA: Pilihan 10 Produk Toner Bebas Alkohol Dari Drugstore, Sesuai Untuk Kulit Sensitif & Berjerawat!

Posted by Nauf Safuan on Tuesday, February 20, 2018

Kunyit tu hampa buh 1 sudu kecik. Sudu kfc tu. Pakai jangan lama sangat. Nanti muka jadi kuning. Pakai dalam 5 minit dan terus cuci guna air bersih.

Selamat mencuba.