Drama bersiri Nur yang sedang hangat diperkatakan sepanjang bulan puasa ini mendapat perhatian netizen menerusi salah satu adengan episod 16 semalam. Salah satu adengan dimana watak yang dipegang oleh Nurkhiriah menuduh Amyra Rosli menyihir keluarganya dengan memasukkan sesuatu di dalam masakan sup. ini adengan tersebut:
Rata-rata memberi komen lucu berkenaan sup bunjut yang dikatakan alat untuk menyihir seseorang.
Syafiq Kyle selaku pelakon utama juga tidak melepaskan peluang untuk turut bersama ‘membahan’ adengan ini menerusi laman Twitternya.
Terbaiklah penulis skrip dengan pengarah drama ni. Pelakon pun tak boleh nak tahan gelak. Drama Nur lakonan Shafiq Kyle dan Amyra Rosli ini telah bermula episodnya pada 14 Mei, lalu. Bersiaran selama 19 episod di Slot Samarinda TV3. Drama Terbitan Radius One Sdn Bhd dan pengarah Shahrulezad Mohameddin. Ada lagi 3 episod ni, make sure anda tengok ye!
Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
KLIK DI SEENI
Koleksi Cole Haan GrandPrø Rally Persembahkan Inovasi Rekaan Kasut Moden
Jenama fesyen ikonik dari Amerika Syarikat, Cole Haan telah mengumumkan pelancaran koleksi terbaru dalam ‘keluarga’ GrandPrø iaitu GrandPro Rally.
Koleksi terbaru ini merupakan koleksi kasut yang direka khas buat mereka yang inginkan gaya, keselesaan dan juga sifat vrsatality pada sneakers sama ada untuk lelaki atau perempuan.
GrandPrø Rally merupakan rekaan yang cukup laid back yang menggunakan bahan sangat ringan. Koleksi GrandPrø Rally menampilkan ciri-ciri seperti material breathable, upper dengan potongan laser dan kemasa yang berkualiti.
Gaya rekaan diseimbangi pula dengan binaan ringan yang bila dipakai tidak menggangu pergerakan kaki. Ia juga dilengkapi dengan tapak kasut yang cukup responsif serta lembut.
Ini sekali gus menjadikan koleksi GrandPrø Rally sebagai kasut yang selesa digunakan untuk sepanjang hari dalam apa jua keadaan dan aktiviti.
Jelas Ketua Pegawai Kreatif Cole Haan, Scott Patt, koleksi GrandPrø Rally menginovasikan semula kasut sukan klasik menjadi sepatu berprestasi tinggi baghi memenuhi gaya hidup aktif moden.
Koleksi ini kini boleh didapati di semua outlet Cole Haan seluruh negara dan juga di website rasminya.
Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
KLIK DI SEENI
Edisi Ulang Tahun Ke-30 Nike Air Max 90 Kembali Ke Bentuk ‘OG’
Di antara silhoutte yang sangat terkenal dalam siri Air Max diperkenalkan oleh Nike ialah Air Max 90.
Menariknya pada tahun 2020, Air Max 90 bakal menyambut ulang tahunnya yang ke-30 sejak ia diperkenalkan pada tahun 1990. Sneakers yang dianggap mempunyai reka bentuk evergreen dan timeless ini merupakan hasil rekaan pereka kasut terkenal serta berpengaruh, Tinker-Hatfield.
Kewujudan Air Max 90 dalam budaya popular memainkan signifikasi yang cukup besar sama ada dari segi kegunaan konvensional dan juga fesyen. Ketika ia diperkenalkan, Air Max 90 merupakan model kasut Nike yang menampilkan bubble ‘Air Max’ terbesar pernah dihasilkan.
Sempena meraikan ulang tahun ke-30, Nike menghasilkan kembali model Air Max 90 dalam bentuk OG dengans edikit sentuhan terbaru. Elemen unik pada Air Max 90 semestinya pada bahagian panel, toe box dan heel panel.
Beberapa colorway diperkenalkan dan bagi peminat Air Max 90, colorway volt pasti akan menjadi buruan mereka. Pada bahagian oval lace terdapat rekaan yang menunjukkan ‘1990’ dan ‘2020’, menandakan 3 dekad kasut ini.
Satu kejutan lain yang turut disertakan pada model ini ialah rekaan skinny box dalam bentuk asal yang mula digunakan sejak era 90-an bukan sahaja pada Air Max 90 tetapi beberapa model lain.
Nike Air Max 90 akan dipasarkan dalam tempoh terdekat di pasaran tempatan Pada ahrga RM495. Ia boleh didapati di beberapa outlet terpilih serta di laman sesawang Nike menerusi SNKRS.
Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
KLIK DI SEENI
Inspirasi ‘Teh Tarik’, ASICS Sportstyle Tampilkan Kolaborasi Ketiga Bersama SneakerLAH & HUNDRED%
MASKULIN percaya jika anda merupakan peminat tegar sneakers terutamanya ‘scene’ tempatan pastinya tahu tentang kolaborasi yang pernah ditonjolkan di antara jenama sukan popular, ASICS Sportstyle bersama SneakerLAH dan HUNDRED%.
Dua kolaborasi mereka sebelum ini dengan menampilkan GEL-Kayano 5 OG “Nasi Lemak” (2019) and GEL-LYTE III “Kuala Lumpur Twin Towers” (2020) kini menjadi item yang cukup berharga bagi pengumpul dan peminat kasut tempatan mahu pun antarabangsa.
SneakerLAH yang merupakan acara terbesar sneakers di negara kita dan HUNDRED% kedai streetwear popular di ibu kota melakukan kolaborasi sekali lagi bersama ASICS Sportstyle kali ini dengan mengetengahkan ASICS GEL-LYTE III ‘Teh Tarik’.
Menurut ASICS Malaysia, konsep untuk kolaborasi pada tahun ini meneruskan legasi identiti yang cukup sinonim dengan Malaysia dan kali ini ‘teh tarik’ menjadi pilihan mereka. Minuman yang menjadi sebahagian daripada asam garam kehidupan seharian rakyat Malaysia ini diabadikan ke dalam bentuk kasut yang cukup unik.
Dari segi warnanya, ASICS GEL-LYTE III ‘Teh Tarik’ hadir dengan tema warna minuman tersebut dengan material suede karamel yang memberi simbolik kepada teh tarik. Pada bahagian hadapan kasut pula terdapat cetakan ‘LAH’ yang cukup sinonim dengan SneakerLAH dan juga istilah popular digunakan dalam perbualan masyarakat Malaysia.
Lebih menarik lagi, ASICS GEL-LYTE III ‘Teh Tarik’ turut hadir dengan ciri inter-changeable atau logo yang boleh ditukar dengan beberapa pilihan warna menggambarkan percikan warna teh tarik.
Pada bahagian insole pula terdapat kesan seperti bekas lelehan teh tarik pada bahagian bawah gelas menjadikan ia satu ciri cukup unik pada kasut ini.
Manakala pada bahagian outsole pula ia hadir dengan rekaan translucent dengan corak sama seperti meja yang sering kita jumpa di restoran mamak atau kopitiam.
Jelas Pengurus Besar ASICS Malaysua, Tib Soom Nik, “Teh tarik merupakan minuman kebangsaan yang telah menyatukan ramai rakyat Malaysia tidak kira latar belakang bangsa, budaya atau agama.
“Ia menjadi minuman pilihan tidak kira masa sama ada pagi, siang atau malam, teh tarik merupakan inspirasi yang melahirkan rekaan unik pada ASICS GEL-LYTE III ‘Teh Tarik’ ini. Kami berharap untuk berkongsi kepelbagaian budaya Malaysia bersama dunia dengan pengenalan kasut ini,” tambahnya lagi.
ASICS GEL-LYTE III ‘Teh Tarik’ akan mula berada di pasaran dengan pelancaran khas pada 3 Disember di HOME Concept Store dan juga menerusi raffle yang dijalankan di SneakerLAH.com pada 4 Disember 2022.
Jangan ketinggalan sebab download dekat seeNI je senang.
KLIK DI SEENI