1.DUIT TAK CUKUP BRO!
Perempuan mana tahu susahnya lelaki nak kumpul duit nak bayar mas kawin, hantaran, baju korang yang mahal tu lagi. Itu belum lagi perangai keluarga yang letak harga mengalahkan artis. Haishh memang sampai tua lah membujang.

2. NAK BELI ASET DULU
Kalau kau naik motor, rasa-rasa perempuan nak ke?

3. SUSAH NAK JUMPA YANG TERBAIK
Memang susah pun, Perempuan sekarang ni, ada duit abangku sayang, takde selamat tinggal sayang.

4.BELUM SAMPAI SERU
Memang tak ada awek, takkan nak kahwin dengan kayu?

IKLAN

5. HALANGAN BANYAK SANGAT
Banyak sangat hal yang datang, keluarga tak suka lain, belum lagi kau nak kenal segenap ruang family dia lagi. 

IKLAN

6.BELUM BERSEDIA
Nak pikul tanggungjawab sebagai ketua keluarga ini amat berat.Kalau dah bersedia, abang kahwin ya

IKLAN

7. TAK CUKUP ILMU
Ilmu agama pun perlu tebal, tak kan nak tengok anak bini kau tak patuh perintah agama, ketua keluarga ni berat woi.

8.TAKUT NAK BERCINTA LAGI
Sebenarnya dah memang terluka. Cuma pompuan jer buat tak tau!!