1. Isteri power masak

Yang ini memang tak boleh elak. Kalau dapat bini yang pandai masak, macam mana nak tolak. Memang bertambah nasi tu. Bukan itu je, bila dah kahwin makan minum semua dah tersedia. So janganlah nak mengeluh bila tengok perut laki korang dah mula ke depan sikit.

2. Tanda cinta dan sudah rasa selesa

Sebab utama adalah kerana sudah memiliki cinta dan selesa dengan status mereka. Kebanyakan lelaki yang sudah berkahwin kurang menjaga penampilan, tidak lagi mengawal dan menjaga makan. Ya lah dah ada yang sayang, tapi jangan teruskan pula, nanti sakit pula laki anda.

IKLAN

3. Tanggungjawab pada anak & isteri

Ini juga sering dijadikan alasan oleh lelaki untuk tidak lagi bersukan seperti waktu bujang. Tu yang perut boroi je tu. Sibuk dengan anak dan isteri, habis badan dah macam lori lepas kahwin.

IKLAN

4. Semua kerja rumah dilakukan oleh isteri

Masa bujang semua benda nak kena buat sendiri. Cuci baju, kemas rumah dan memasak, semuanya dilakukan sendiri. Bila dah kahwin semuanya isteri yang buat. Tapi kena ingat isteri kau bukan orang gaji!

IKLAN

5. Tak bersukan

Bila nak bersukan je kena beli barang dapur, barang rumah, cuba sesekali jalan kaki ke kedai. Boleh kurangkan sikit lepak di perut.

Jadi lagi mengeluh kalau tengok memang ramai suami-suami orang dah ada perut ke depan sekarang. Bersyukur kerana cintanya masih setia buat anda!