Pada ketika ini, MASKULIN yakin rata-rata pembaca mesti sudah menonton filem hebat yang memenangi pelbagai anugerah peringkat dunia menceritakan tentang bintang rock legenda Freddie Mercury dan grupnya QUEEN menerusi ‘Bohemian Rhapsody’.

Filem yang dikeluarkan pada tahun 2018 itu menjadi karya autobiografi pemuzik atau band paling tinggi mendapat jumlah kutipannya sepanjang ditayangkan.

Dulu kurus kering je.

Antara yang paling menonjol menerusi filem biopic ini ialah Rami Malek yang membawakan watak sebagai penyanyi utama QUEEN, Freddie Mercury. Malah lakonan mantap Rami sebagai Freddie telah menyaksikan dia menggondol anugerah-anugerah pelakon lelaki terbaik utama dipertandingkan.

Transformasi hebat Rami Malek menjadi Freddie Mercury.

Antaranya anugerah pelakon terbaik dimenanginya ialah di Academy Award, Golden Globe Award dan British Academy Film Award.

Selain mampu menjiwai watak Freddie Mercury dengan berkesan Rami juga mengejutkam ramai pihak dengan tampil menyamai bentuk fizikal penyanyi tersebut terutamanya bentuk badan tegap dan berotot.

BACA: 5 Senaman Ini Boleh Realisasikan Impian Dapat Lengan Seperti Captain America

Ramai tak tahu bahawa sebelum memulakan penggambaran Rami telah menjalani latihan fizikal intensif bersama dengan jurulatih propfesional. Untuk melakonkan watak sebagai Freddie, Rami perlu ‘membina’ badannya menyerupai Freddie yang mempunyai bentuk badan unik.

IKLAN

Bagi mencapai objektif itu Rami telah berlatih dengan seorang jurulatih terkenal, Jay Cardiello yang pernah melatih 50 Cent, Kevin Love dan ramai selebriti lain.

Jika anda ingin mendapatkan bentuk badan mantap seperti Rami Malek dan Freddie Mercury mungkin boleh cuba rejim senaman mereka seperti di bawah!

SENAMAN RAMI MALEK SEBAGAI FREDDIE MERCURY

Single-Leg Squat Press

IKLAN

Lakukan 1 set untuk setiap bahagian badan selama 30 saat; bagi peringkat advanced boleh lakukan sebanyak 3 pusingan

Unilateral Rotations

Lakukan 1 set untuk setiap bahagian badan; lakukan 3 pusingan jika sudah advanced

Breakdancer

IKLAN

Lakukan 1 set selama 30 saat

Marching Row

Lakukan 1 set selama 30 saat

Stability Holds

Lakukan 1 set untuk setiap bahagian badan; lakukan 3 pusingan jika sudah advanced

Sumber: Mens Health