Bagi sesetengah lelaki, wanita merupakan misteri alam yang tak terungkai jawapannya. Semakin didekati dan semakin difahami, mereka semakin menjauhi.

Tapi adakah anda sebagai lelaki pernah refleks diri sendiri dan kaji kelemahan diri mengapa wanita sering menjauhkan diri daripada anda.

Wanita boleh jadi seorang yang sangat penyayang dan kadang kala terlihat sebagai seseorang yang menggerunkan.

Namun, jangan cepat menghukum. Sudah menjadi lumrah perempuan dilahirkan sebagai seorang insan yang penuh dengan emosi.

Wahai lelaki, percayalah tak susah sebenarnya nak deal dengan kaum perempuan ni. Apa yang penting adalah anda kena betul-betul faham naluri dan sifat sebenar mereka, barulah korang tak anggap perempuan ni sejenis yang merimaskan.

Ini 10 fakta tentang wanita yang wajib lelaki tahu!

IKLAN

1. PUJI

Cara paling mudah memikat hati mereka ialah dengan pujian. Ini kerana wanita memang suka akan pujian, lebih-lebih lagi daripada seseorang yang mereka suka. Tapi biarlah pujian itu ikhlas ya.

2. SENSITIF

Perempuan adalah makhluk Tuhan paling sensitif terutamanya bila waktu tertentu setiap bulan (anda tahu apa dia bukan). Apatah lagi bila mereka berdepan dengan PMS. Jadi jagalah mulut jangan kata sembarangan sahaja sehingga boleh buat dia terasa.

3. TARIKH PENTING

Jangan lupa tarikh lahir wanita sebab mereka sentiasa menunggu ucapan Hari Lhair daripada orang yang mereka sayang walaupun tak ada hadiah. Jika laki ingat tarikh penting ni pun dah lebih daripada cukup dan mereka akan rasa sangat dihargai.

IKLAN

4. INGAT SAMPAI BILA-BILA

Wanita akan lebih ingat akan perkara kecil jika dibandingkan dengan lelaki. Sebab itulah kalau jika anda mungkir janji, mereka akan ingat sampai bila-bila! Itu belum masuk lagi bila mereka ungkit cerita lima tahun lepas.

BACA: 5 Cara Lelaki Boleh Mantapkan Punggung, Katanya Wanita Suka Jeling Secara Diam!

5. MEMENDAM

Walaupun tengah sedih, perempuan tetap akan tersenyum. Mereka lebih suka menangis secara senyap dan boleh berpura-pura ceria di hadapan orang lain.

IKLAN

6. PERHATIAN

Sibuk macam mana pun lelaki tu, tolonglah luangkan masa untuk perempuan ni sebab mereka sejenis manusia yang mudah kecil hati. Kalau korang tak hiraukan mereka, mulalah fikiran sampai ke bulan. Macam-macam boleh dorang fikir okay. Dekat sini la keluar cerita yang korang dah tak sayangkan mereka lagi.

7. TIADA MAAF

Bila seorang wanita sudah meninggalkan anda, tiada lagi peluang kedua. Mungkin perasaan sayangnya tetapi perasaan benci kerana disakiti itu telah melebihi segala-galanya.

8. SENJATA UTAMA

Ya, anda sebagai lelaki harus akui, air mata adalah senjata utama dan berbisa bagi seorang wanita.

9. MAKAN!

Selain membahagiakan hati dan perasaannya, wanita juga seorang yang suka makan benda sedap! Jadi anda harus bijak dan sentiasa alert dengan trend makanan sedap terkini.

10. PENYIASAT HEBAT

Bila perempuan mula cemburu, mereka boleh jadi sehebat detektif Sherlock Holmes tanpa disyaki oleh anda. Kalau boleh, sampai lubang cacing pun mereka selidik. Oleh itu janganlah anda pandai-pandai nak pasang dua atau ada skandal ya!